Music Zen!

Your argument is sound, nothing but sound

WTF Videos

with 6 comments

Music video is a strange art from. While most videos are generally kind of bland, the ones on either end tend to push the extreme. They can be epic and beautiful (don’t even act like you didn’t cry the first time you saw November Rain, we both know you did), they can be edgy and terrifying (Come to Daddy scares the crap out of me), or they can make a statement (Bastards of Young does it by doing almost nothing at all). But then there are the videos that get their own special category–the kind that just sort of make you blink and say “Wait, what?” This post is dedicated to a few of those marvelous gems.

Total Eclipse of the Heart by Bonnie Tyler
I admit, I have kind of a soft spot for it, but this is still one of the schmaltziest songs ever written. Nothing about it suggests ninjas, bikers, football players or flying alien choirboys, but there they are. And what’s up with that ending, exactly?

Rock DJ by Robbie Williams
Is Robbie a prisoner in a futuristic roller derby? Is he a stripper? Is he a Vincent Price creation? Things are weird enough when the dancing deviant decides to remove his meager briefs, but it goes to a whole other level when (at around 3 minutes in), he decides to remove his skin, and then begins to toss his gory muscle tissue on the disaffected skater girls. Yeah.

Frontier Psychiatrist by The Avalanches
I was with this one until the dude with the turtle body appeared. By the time the bird and monkey were dancing and the mariachi band showed up, my brain had pretty much exploded.

Gay Bar by Electric Six
I only have one question. Why Abe Lincoln?

And finally,

Golimar by Chiranjeevi
I would not normally put a parody video here, since that would kinda defeat the point, but this dude is apparently an award-winning actor. I really can’t tell if he’s taking the piss here or if this is a tribute, but either way it’s pretty damn crazy.

Advertisements

Written by Sarah K

June 25, 2008 at 3:36 pm

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. ‘Cause Abe Lincoln maybe kinda had homosessual tendencies! I always associated Gay Bar with the rathergood aminals doing the song.

    http://www.rathergood.com/gaybar/

    Marshall B

    June 25, 2008 at 3:50 pm

  2. Still, it is kind of an odd image…

    And hah. I like the “Gay” bar in that. Nice.

    Sarah K

    June 25, 2008 at 3:56 pm

  3. haha Abe Lincoln.

    Jacob Z

    June 25, 2008 at 5:04 pm

  4. I see your total eclipse of the heart and raise you one swedish cover with home appliance percusssion:

    BretV

    June 26, 2008 at 3:17 pm

  5. Holy shit, I think I just loled myself to death 0_0
    That was awesome!

    Sarah K

    June 26, 2008 at 4:09 pm

  6. Whoa, the drummer dude reminds me of Animal!

    Marshall B

    June 26, 2008 at 5:56 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: